יום שישי, 19 ביולי 2013

כפות רגליים של בנות שצילמתי בסתר - תחילת הפרוייקט

כבר כתבתי לא פעם על כך שעידן המצלמות הדיגיטליות במכשירים הסלולריים פשוט שיפר משמעותית את חיי בכל האמור לפטיש לכפות רגליים.
לפני המצלמה, כאשר הייתי רואה כפות רגליים מגרות, הייתי חורט במידת האפשר את המראה בראשי ומשתמש בו לאורך זמן להגיע לפורקן.
אבל המראה היה דועך מהזיכרון ובמהרה הייתי מאונן לרעיון שהיתה שם ילדה/נערה/בחורה עם כפות רגליים יפות שגירתה אותי.
כניסת המצלמות שינתה את זה. 
מעכשיו מראה כף הרגל, לטוב ולרע, היה חרוט אצלי לעד. 
אם הצלחתי לצלם.
ופה מתחיל האקשן. 
אני הולך ברחוב, רואה בחורה עם כפות רגליים יפות. עד פה תיארתי כמעט כל יום בימי הקיץ. 
היא הולכת. אולי היא עומדת. אני רוצה לתעד את היופי. איך עושים את זה?

בהתחלה זה היה קצת יותר פשוט. אנשים לא קישרו בין המכשיר הסלולרי לבין מצלמה ולכן יכולתי לצלם אפילו תמונות תקריב בלי שאף אחת תבין, כפי שסיפרתי פה.
היום, כל אחד שמניף את הסמארטפון המאסיבי שלו נראה כמו צלם פאפרצי פוטנציאלי. 

החוכמה היא להראות אגבי. לא להפגין עצבנות ובשום פנים ואופן לא לתת לאיש לראות את המסך של המכשיר! אסור שהפלאש ידלוק או להחזיק את הטלפון כמו מצלמה ובשום אופן שלא יישמע קול של קליק. צריך לעמוד בקרבת הבחורה אבל לא להסתכל עליה. לשלוף את המכשיר מהר ולתת כמה תמונות לפני שהיא מבחינה בכלל שאתה שם. 
דבר אחד חשוב שלמדתי, לנסות להתנהג בטבעיות, שזה לא אומר לשרוק צליל עליז כשהיא מסתכלת עליך (אתה הרי עומד די קרוב. היא תזרוק לעברך מבט בשלב כלשהו) אלא לתקוע בה מבט של "מה את מסתכלת עליי בכלל?" או לחילופין לתת חיוך קטן לאור ה"מחמאה" שהיא חלקה לך בכך שנתנה בך מבט. אותו יחס יש לתת גם לאחרים שעשויים להתבונן בך.
מבחינתך, אתה ניצב שם ובודק סמסים או קורא חדשות. מה יש להסתכל עליך בכלל??

אחרי שהפנמת את הכללים הבסיסיים הללו אפשר להתקדם לשלב הבא: יש לצלם מספר תמונות של כל אחת מכפות הרגליים. מזוויות שונות ומתקריבים שונים ולסיים בתמונת פנים או גוף, שיהיה אפשר לקשר בין הכפות לבין הבחורה שמחוברת אליהן. זה קצת מבאס כשרואים רק כפות רגליים ואין בחורה בקצה שלהם. זה מפריע לשלמות הפנטזיה.

אז לאור העובדה שיש לי אובססיה כמעט בלתי נשלטת לתעד כל כף רגל סבירה שנקרית בדרכי החלטתי שהגיע הזמן לפתוח בפרוייקט העלאה של התמונות האלה לבלוג.
אני אשתדל להסביר מאיפה כל תמונה או כל כף רגל הגיעה. רובן יהיו ללא תמונות פנים. אני לא מקפיד על הכללים שלי...
חלקן יהיו של אנונימיות שחלפו על פניי ברחוב. חלקן ילוו בתמונות פייסבוק. חלקן יהיו זרות ואחרות יהיו כאלה שהלב שלי ייחמץ כשאספר עליהן, אבל לכולן יהיו כפות רגליים יפות. 
חלק מהתמונות יהיו ממכשירים ישנים עם מצלמות חלשות. רובן יהיו מהאייפון המשוכלל שלי.
 אין ספק שהפרוייקט הזה הולך להעסיק אותי חודשים ארוכים אם לא יותר, במקביל לפוסטים הרגילים של הגיגים וסיפורים.

להלן הפוסטים בפרוייקט:
כפות רגליים של בנות -
  -   שאני מכיר (את חלקן): חלק 1, חלק 2, חלק 3, חלק 4, חלק 5, חלק 6, חלק 7חלק 8, חלק 9חלק 10
  -  ברכבת:                      חלק 1
  - בתחנות אוטובוס:          חלק 1, חלק 2חלק 3חלק 4, חלק 5, חלק 6, חלק 7
  - באוטובוסים:                חלק 1, חלק 2, חלק 3, חלק 4, חלק 5
  - בתל אביב:                  חלק 1, חלק 2, חלק 3, חלק 4, חלק 5
  - בבתי קפה:                  חלק 1, חלק 2,
  - בשדה התעופה:            חלק 1
  - בסופרמרקט:               חלק 1, חלק 2, חלק 3

8 תגובות:

  1. הבטחת פוסט שמפרט איך אתה מגדיר כפות יפות, מה נחשב מושך בעיניך... הרי לכל אחד יש פנטזיות משלו...
    מה עושה כף רגל מסוימת ליפה ומושכת ואחרת לפחות...
    מחכה בקוצר רוח!

    השבמחק
  2. אני עובד על זה.. זה לא פוסט פשוט ואני מגלה על עצמי דברים חדשים תוך כדי :)

    השבמחק
  3. אחי אתה מלך,
    אם אתה יכול לספר קצת יותר את הסיפור שמאחורי התמונות
    זה יהיה אפילו יותר מעניין ממה שזה עכשיו

    השבמחק
    תשובות
    1. לתמונות פה אין הרבה סיפור מאחוריהן. עבדתי עם הבנות האלה וצילמתי את כפות הרגליים שלהן כשהיתה לי הזדמנות.
      אשתדל להרחיב בעתיד על מקור התמונות אם יש משהו מעניין לספר עליהן.

      מחק
    2. אתה לא חושש מחשיפה? הרי נתת כאן הרבה פרטים שעשויים להסגיר את הזהות שלך.
      ומעבר לכך, מעניין אותי לשמוע על ההיבטים המשפטיים. הם תיעוד מן הסוג הזה הוא חוקי?
      (אין כאן ביקורת, אני שואל את זה כשותף לתחביב)

      מחק
    3. לא סיפקתי מספיק פרטים בשביל חשיפה. רק קצת פרטים בשביל לתת סיפור מסגרת.
      האם התיעוד חוקי? אני לא יודע. אין פה תמונות עירום ואם תתקבל בקשה להסיר את התמונות הן יוסרו.

      מחק
  4. אחלה בלוג... אבל האם אתה יכול לשלוח תמונות של כפות רגליים שרואים יותר את התחתית של הכף

    השבמחק
  5. אחלה בלוג... אבל יש מצב אתה שולח תמונות של כפות רגליים שרואים יותר את התחתית של הכף

    השבמחק